این کتاب به عنوان راهنمای ضروری جامعههای کارآفرینی و استارتآپی که در هر شهر و کشوری پدیدار میشوند، معرفی شده است. کتاب “جامعههای استارتآپی” استراتژیها، چشمانداز بلندمدت و ساختار جوامع کارآفرینی پویا که همراه با استعدادها و خلاقیتهای نو دستخوش تغییر میشود را، در خود جای داده است.
Brad Feld با بیش از 20 سال تجربه موفق فعالیت در جوامع استارتآپی و سرمایهگذاری، منبع قابل اتکایی را برای کارآفرینان ایجاد نموده که ماهرانه به روشهای ایجاد و گسترش کسب و کارهای خلاقانه و ارتباط آنها با یکدیگر پرداخته است. وی تلاش نموده تا اهمیت افزایش ارتباطات بین کارآفرینان و منتورها و همچنین دستیابی به آموزشهای مؤثر و لازم برای استارتآپها را به تصویر بکشد.
در مجموع، مطاله کتاب حاضر میتواند چراغ راهی برای استارتآپها، کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک اما پرانرژی باشد که به دنبال رویکردی برای نظم بخشیدن به ساختار تیم و حرکت هدفمند به سمت رشد سریع هستند. همچنین، برای سرمایهگذاران خطرپذیر که در پی ایدههای تازه و فرصتهای جدید هستند، این کتاب میتواند راهگشای خوبی جهت کشف ایدههای ناب توسط آنها باشد.
کتاب مورد بررسی که در 14 فصل گردآوری شده نه تنها به خوبی به خواننده نحوه کار استارتآپها را نشان میدهد، همچنین در کنار آن بیان مینماید که چگونه میتوان در هر کجای دنیا این نوع کسب و کارها را به سمت بهترین تولید و بیشترین رشد ممکن هدایت نمود.